torsdag 2. juni 2011

Gjestene er kommet...og gått.....

Ingenting tyder på at vi har fått sommer ute så da må vi ta med oss sommeren inn litt..... Har da hatt gjester....eller forening som vi så kjekt kaller det. Det er alltid kjekt å pynte til gjestene kommer...Dille og dalle som jeg kaller det. Jeg liker å bruke det jeg har og ikkje nødvendigvis kjøpe noe å pynte med...... Plukket peoner fra hagen. Denne stauden fikk jeg av min tante og er blitt utrolig glad i disse... Kurvene er fra Hos Tora...Fikk den store til 70% rabatt og da måtte jeg jo bare ha den...Fin også til å ha frukt og egg i....

Kaken er det desverre ikke mer igjen av....Puh....Jammen ble den god og så enkel å lage.

Vil du ha oppskrift? Her kommer den....


Hjemmelaget marengs.....: 5 eggehviter (ikke ta eggene rett fra kjøleskapet)

200g.sukker...

Pisk til nesten stiv eggehvite og tilsett deretter litt og litt av sukkeret...Pisk til massen er luftig,hvit og seig......


Hell massen over på en lanpanne med bakepapir og fordel den rundt i ønsket fasong....

Stek i 100 grader ca 2 timer...... avkjøl


Pisk 1/3 krem

Blandes med 1 pk ferdig vaniljekrem

Hell over marengsen


Ha over: Banan, jorbær, bringebær.m.m. ta det du har

1 stor plate firkløver......Nam nam.....











Nå er det klesbretting og sying av gardiner som skal gjøres i dag..

Håper det blir litt tid til kreative sysler også....

Ha en fin Kr. Himmelfartsdag og nyt fridagen!

Klem

Ragnhild







1 kommentar:

  1. Den kaka så bare helt herlig ut!! Her er det så ille vind utenfor, så jeg får nesten lyst til å bake en kake og trøstespise:O)
    Nyt dagen, klem fra meg;)

    SvarSlett