onsdag 8. desember 2010


God morgen!
Jeg må jo innrømme at jeg har strikkedilla for tiden. Nå har jeg strikket enda en lue.Den ble lekker synest jeg...... Diktet oppskrift selv av garnet Viking Balder superwash i ull. Mykt og varmt til hodet.

Oppskrift:
La opp 60 masker på pinne 6-6,5
Strikk 2 r og 2 vr i ca i 10 cm.
Øk hver 5 maske (til ca 70 masker)og strikk rett i ca 24 omg.
Felling: 2 masker sammen 1 rett. 1 omg. rett . Gjenta det samme en gang til. Dra deretter tråden gjennom alle maskene og "snurp" igjen...Fest tråden ...

Jeg har heklet fastmasker i alle maskene nede langs kanten og tatt på en bånd. Her kan du pynte luen på mange måter..Det kommer flere.

Garnet selges på Madla Amfi (Stavanger)i kiosken. Lykke til!
Om du ikke ønsker å strikke selv tar jeg bestilling...
Ha en strålende førjulsdag.
Klem Ragnhild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar